Czerwony koktajl

with 6 komentarzy

Kolejny letni koktajl w naszym cyklu. Poprzednio robiliśmy zielony koktajl. Tak jak obiecałam, dziś mamy czerwony koktajl.

Składniki:
  • truskawki
  • banany
  • siemię lniane / nasiona Chia
  • mleko
  • opcjonalnie: jagody Goji i białko konopne

Przygotowanie:

Tak jak poprzednio składniki koktajlu wrzucamy do blendera i miksujemy. Proporcje są dowolne, zależne od wielkości naczynia i od tego co nam najbardziej smakuje. Ja dałam 1 banana, 2 garści truskawek, łyżkę siemienia lnianego, ok 100 ml mleka, po małej łyżeczce jagód i białka. Dziś porcja „to go”. Smacznego!

Dziś gwiazda maja być jagody GojiJagody goji to owoce chińskiej rośliny o nazwie kolcowój pospolity (Lycium barbarum L.), znanej także jako kolcowój szkarłatny. Jest stosowana w medycynie naturalnej krajów azjatyckich przez dwa i pół tysiąca lat. Zalecana przy wielu różnych schorzeniach, np reumatyzmie, spadku odporności, insulinooporności czy nadciśnieniu. Dzięki wielu właściwościom prozdrowotnym nazwana jest czerwonym diamentem Wschodu i jest zaliczana do superfoods czyli „super żywności”.

W Polsce po za suszoną jagodą można zakupić wiele suplementów na bazie jagód Goji. Producenci zapewniają o właściwościach odchudzających czy zmniejszających poziom cholesterolu we krwi. Wszelkie tego typu suplementy zawierają dodatkowe substancje które mogą nam szkodzić i działają słabiej niż sam ich składnik. Badania mówią że najsilniejsze działanie prozdrowotne ma świeża jagoda, której nie da się zakupić w naszym kraju. Z drugiej strony mówi się też, że zbyt duże spożycie owocu może być wręcz trujące.

Polskim odpowiednikiem jagód Goji jest żurawina. Nie ma identycznych właściwości ale również zalicza się ją do „super żywności”. Warto to wiedzieć. Zwłaszcza że jako Europejczycy jesteśmy lepiej przystosowani do owoców i warzyw rosnących w naszej szerokości geograficznej. Sama zamienne dodaje do koktajli jagody Goji czy żurawinę, ponieważ najważniejszy w życiu jest umiar i znalezienie złotego środka.

Ostatni koktajl będzie żółto-pomarańczowy. Za tydzień dowiemy się też wreszcie coś więcej o super gwieździe naszych koktajli czyli białku konopnym. Co to? Po co to?

Co jest Twoim ulubionym dodatkiem do koktajlu?

6 Responses

  1. Kasia
    | Odpowiedz

    Uwielbiam koktajle! Muszę sobie w końcu kupić blender kielichowy 🙂

    • Karolina Niedziela-Kasiarz
      | Odpowiedz

      Super sprawa taki blender. Polecam. Nie koniecznie może ten co ja mam, ale jakiś 🙂

  2. Marysia
    | Odpowiedz

    Kurczę, u nas już po sezonie truskawkowym… Że też nie zamroziłam 😦

    • Karolina Niedziela-Kasiarz
      | Odpowiedz

      No ja wlasnie mam zamrozone 🙂

  3. Agata - wegedroga.pl
    | Odpowiedz

    Lubię takie koktajle, a mleko zastąpiłabym wodą.

    • Karolina Niedziela-Kasiarz
      | Odpowiedz

      Ja akurat do banana lubie mleko. Zawsze mozna roslinne dodac tez 🙂

Leave a Reply