Dlaczego warto jeść kiszonki?

with 1 komentarz

Dobroczynne działanie
Kiszona kapusta czy ogórki, wspomagają pracę przewodu pokarmowego. Jest to spowodowane probiotycznym działaniem bakterii kwasu mlekowego obecnych w produktach kiszonych. Regularne ich spożywanie przyspiesza metabolizm oraz odkwasza organizm.
Następną zaletą kiszonek jest fakt, iż zawierają fitocydy, czyli substancje o silnym działaniu przeciwzapalnym.
Spożywanie tych produktów również przyczynia się do obniżenia ‘złego’ cholesterolu LDL, przyspieszenia odbudowy tkanki kostnej i ścięgien, mają również działanie antynowotworowe oraz wspomagają leczenie anemii.
Nie sposób nie wspomnieć o ich niskiej kaloryczności, ponieważ szklanka kiszonej kapusty dostarcza jedynie 22kcal, a ogórek kiszony 7kcal! Produkty te świetnie się sprawdzą na diecie redukcyjnej.
Odnośnie witamin i mikroelementów – poza witaminą C w którą są bogate, witaminami z grupy B, witaminą E oraz K, kiszonki zawierają również mikroelementy tj. potas, sód, magnez, i żelazo.

Nie dla każdego?
Należy pamiętać, że nie każdy może jeść wszystko, osoby cierpiące na wrzody żoładka, refluks żołądkowo-przełykowy czy inne choroby bądź problemy związane z układem trawiennym nie powinny ich spożywać. Unikać kiszonek także powinny osoby z alergiami na kiszone warzywo oraz osoby z nadciśnieniem, ponieważ produkty te zawierają dużo soli.

Co kisić?
Poza tymi najbardziej popularnymi czyli kapustą i ogórkami mogą to być: buraki, kalafiory, marchew, rzodkiew, cebula, czosnek, fasolka szparagowa, botwinka, bakłażany, papryka, a nawet owoce: cytryny, śliwki, jabłka i gruszki.
Dodatkowymi składnikami podnoszącymi wartość smakową kiszonek są: chrzan, marchew, koperek, liście wiśni, sól, czosnek, ziele angielskie, liście laurowe lub  kminek.

 

One Response

  1. […] suplementy, ale przecież jest mnóstwo naturalnych źródeł probiotyków. Możemy je znaleźć w kiszonych warzywach i owocach – kapusta, ogórki, rzodkiewka, pomidory, jabłka – ukisić możemy wiele […]

Leave a Reply