Jaki to problem przytyć?

with 6 komentarzy
Długo zastanawiałam się czym chciałabym się zajmować. Jestem dietetykiem oczywiście. Wiadomo czym się zajmuje. Ale co dokładnie miałabym robić? Komu mogę pomóc? No i nie dawno wręcz przyśniła mi się odpowiedz!
Taka sytuacja: Koleżanka zajadając się trzecim ciastkiem opowiada mi jak to ostatnio ktoś a mówił je że powinna więcej jeść bo jest taka chuda. Myślę sobie fajnie, pewnie, ale ona właściwie już cały czas je. Jakby miała jeść jeszcze więcej to by nie robiła nic innego tylko jadła. No i padło pytanie: Karolina, jesteś dietetykiem. Pomocy. Co robić? Jak przytyć?
Postanowiłam jej pomóc. Postanowiłam tez pomóc wszystkim osobą które maja podobny problem. Schudnąć jest łatwo – można po prostu mniej jeść nie zdrowych rzeczy. Przytyć nie jest tak prosto. To  nie chodzi o to żeby objadać się fast foodami , ale zdrową dietą podnieść masą ciała. Tylko jak to zrobić żeby nam nie pękną brzuch i żeby był czas na coś więcej niż tylko jedzenie?
Dziś dla was pierwsze trzy proste triki jak podnieść kaloryczność diety:
  1. Wszędzie gdzie to możliwe dodajmy łyżkę zdrowego oleju. Tłuszcze mają najwięcej kalorii w jednym gramie. Białka i węglowodany mają 4kcal/1g, a tłuszcze – 9kcal/1g. Jest to łatwy sposób na zwiększenie energiczności posiłku nie zmieniając znacząco jego wielkości. Ważne by dodawać go na surowo, zimno. Olej dobrze dodać do sałatki, można dodać do ryżu czy kaszy, można wlać do porannych płatków śniadaniowych czy do koktajlu. Przy jednej łyżce nie powinno to znacznie zmienić smaku potrawy a wręcz powinno ja dobrze wzbogacić, gdyż t właśnie tłuszcz jest najlepszym nośnikiem smaku.
  2. Suszone owoce jako przekąska. Jak planuję diety to często w jadłospisach białka i tłuszcze są w normie lub w nadmiarze a brakuje nam węglowodanów. Nie jest to problem w diecie odchudzającej ponieważ często osobą próbującym schudnąć zdarza się słodkie podjadanie. Jednak w naszym przypadku jest to problem, który warto rozwiązać. Suszone owoce do skoncentrowana energia z cukrów. Jest pewien minus tego rozwiązania – cukier! Zaradzić temu można susząc samodzielnie lub kupując nie dosładzane suszone owoce.
  3. Orzechy i nasiona to twoi najlepsi przyjaciele. Wracamy znów do tłuszczy ale tutaj w połączeniu z białkiem. Zarówno orzechy jak i nasiona są wysoko kaloryczne. Każdy się ze mną zgodzi że je się super łatwo i szybko. Po za kaloriami, zwłaszcza nasiona, jako zalążki życia mają pełną gamę witamin i soli mineralnych! Dzięki temu wszystkiemu są idealnym dodatkiem do potraw, czy przekąską.
 Te trzy porady to dopiero wierzchołek góry lodowej. Problem osób nie mogących przytyć jest wysoce skomplikowany. Na koniec chce jedynie dodać że w przypadku tycia nie myślimy o tkance tłuszczowej ale o mięśniowej! Dieta jak zawsze jest istotna, ale bez odpowiednich ćwiczeń nie będzie efektów.

Zapraszam wszystkich chętnych także na konsultacje, również on-line.

Karolina Niedziela-Kasiarz
Tel: 5195795563
Mail: k.niedziela@sundaysdiet.pl

6 Responses

  1. blogierka
    | Odpowiedz

    Bardzo się cieszę że trafiłam do Ciebie! Ostatnio mocno schudłam i muszę przytyć, ale to nie jest takie łątwe, jak sama zresztą wiesz.

    • Karolina Niedziela-Kasiarz
      | Odpowiedz

      Bedzie wiecej tego tematu poruszane wiec zapraszam 🙂

  2. Wenus z Marsa
    | Odpowiedz

    pomysły super najważniejsze że zdrowe:) choć ja akurat zawsze w tą drugą stronę mam problem 😛 ale fakt sama znam dwie takie dziewczyny, które mają pernamęntny życiowy problem z przytyciem…i wiem, że to dla nich na prawdę duży dyskomfort

    • Karolina Niedziela-Kasiarz
      | Odpowiedz

      Jest to dyskomfort a malo kto chce pomagac takim osoba. Latwiej jest odchudzac…

  3. laura lr
    | Odpowiedz

    Fajne rady niestety nie dla mnie ja musze w koncu schudnaaac 😦

    • Karolina Niedziela-Kasiarz
      | Odpowiedz

      Tez sie polecam 🙂

Leave a Reply