Pomarańczowy koktajl

with 8 komentarzy

Ostatni koktajl w naszym cyklu. Dziś gwiazdą wieczoru jest białko konopne.

Jeżeli podobają wam się moje przepisy na koktajle to piszcie, na pewno wrócimy wtedy do tematu 🙂

Dziś koktajl pomarańczowy. W sumie drugi raz w życiu takie składniki pomieszałam. Wydaje mi się że to coś innego ale jest to smaczne.

Składniki

  • melon
  • pomarańcza
  • marchew
  • płatki owsiane
  • woda / jogurt naturalny
  • opcjonalnie: białko konopne

Przygotowanie

Jak każdy koktajl robimy go wrzucając wszystko do blendera i miksując to. Na zdjęciu widać że zaczęłam jednym sprzętem a skończyłam innym. Okazało się że ręczny blender nie dał sobie rady z marchewką. Do swojego napoju dodałam wody ale żałowałam później, bo lepiej pasował by jogurt. Smacznego.

Super gwiazda naszego cyklu to białko konopne. Jest to ostatnio mój ulubiony dodatek do żywności, zwłaszcza koktajli. Dodaje je żeby moje koktajle, nawet z wodą, były bardziej pożywne. Białko konopne w 100g  zawiera 50g białka, 20g błonnika, nie całe 3g węglowodanów i około 10g tłuszczy w większości nienasyconych.

Białko konopne posiada wiele zalet:

  • Nie zawiera glutenu, składników mlecznych, laktozy i soi, a także GMO i heksanu

  • Wolne od pestycydów i herbicydów, dodatków i konserwantów

  • Białko w 100% roślinne

  • Jest białkiem pełnowartościowym zawierającym wszystkie aminokwasy egzogenne

  • Bardzo szybko się wchłania, co jest dużą zaletą dla sportowców

  • Jest lekkostrawne

  • Ma odpowiednio zrównoważone PH, nie powoduje więc niepotrzebnej kwasoty

  • Zawiera kwasy tłuszczowe (omega-3 i omega-6), witaminy, minerały, błonnik, enzymy, probiotyki, antyoksydanty i wiele innych składników odżywczych

  • Jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego

Osobiście ze względu na kolor i smak nigdy nie próbowałam białka samodzielnie z wodą. Znalazłam jednak wypowiedz kogoś kto próbował <cały artykuł>:

Z pewnością białka roślinne ustępują białkom mlecznym tak pod względem smaku jak i konsystencji i rozpuszczalności. Z białkiem 
konopnym jest podobnie. Co prawda nie wypada ono w tych względach tragicznie, konsystencja jest nawet całkiem przyjemna (lepsza niż
w przypadku białka otrzymywanego z ryżu czy z grochu), ale czuć lekko ziemisty posmak. Odżywka dobrze komponuje się z owocami, ale 
jako samodzielny napój nie rozpieszcza podniebienia, choć oczywiście można się przyzwyczaić. Skądinąd warto zwrócić uwagę, że na 
rynku dostępne są różne produkty zawierające białko konopne i one różnią się smakiem, konsystencją, a także wartością odżywczą, co 
związane jest z zupełnie innym rodzajem użytego surowca.

Który koktajl był najlepszy? Zielony, czerwony czy pomarańczowy?

8 Responses

  1. Konkol Polny
    | Odpowiedz

    Uwielbiam taki koktajl na śniadanie 🙂 Zdrowy i pyszny <3

    • Karolina Niedziela-Kasiarz
      | Odpowiedz

      Ja pokochałam ostatnio kombinacje z marchewką 🙂

  2. Ania
    | Odpowiedz

    Nie znałam tego produktu „białko konopne”. Szkoda bo to całkiem ciekawe i chyba niedługo zagości w mojej kuchni.

    • Karolina Niedziela-Kasiarz
      | Odpowiedz

      Bardzo sie ciesze. Zachecam do czytania kolejnych postow, poniewaz planuje probowac inne nowinki 😉

  3. Guess What/ Klaudia
    | Odpowiedz

    Takiego przepisu i białka jeszcze nie znałam. Super!

    • Karolina Niedziela-Kasiarz
      | Odpowiedz

      Wyszlo zaskakujaci dobrze xD

  4. BEATA REDZIMSKA
    | Odpowiedz

    Ostatnio duzo czytam o konopiach…. Bo to przeciez tez marihuana. Ale ta roslina ma w sobie tyle bogactwa, z jej wlokien robi sie plotno, odziez., tekstylia. Jest zrodlem bialka – swietne uzupelnienie do diety wegatarianskiej… Teraz jeszcze tylko musze ja na sobie wyprobowac…. Nie bede tylko zaczynac od marihuany. Pozdrawiam serdecznie Beata

    • Karolina Niedziela-Kasiarz
      | Odpowiedz

      To prawda. Wspaniala roslina. Polecam bialeczko 🙂

Leave a Reply