Modne diety lata 2016

with Brak komentarzy

Wszyscy chcą mieć idealną sylwetkę na lato. Oto kilka niekonwencjonalnych ale modnych sposobów na osiągnięcie tego celu. Podkreślam, że nie są to opcje zalecane przez dietetyków.

Dieta witariańska:
Zakłada spożywanie warzyw i owoców w postaci surowej, bez zastosowania obróbki termicznej. W menu występują też orzechy, nasiona, zioła oraz produkty uznane za tzw. super food, jak np: jagody goji, nasiona chia (szałwia hiszpańska). Zwolennicy takiego sposobu odżywiania się przekonują, że dieta taka dostarcza ogromnej ilości witamin i składników mineralnych, wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn oraz pomaga zrzucić zbędne kilogramy. W diecie tej brak makaronów, ryżu, a więc węglowodanów złożonych, jest tylko cukier naturalnie występujący w owocach, natomiast tłuszcz zawarty jest jedynie w orzechach, brak z kolei tłuszczów trans. Można stosować taką dietę przez dłuższy czas, jednak nie powinno się jej wprowadzać na zawsze ani stosować u małych dzieci. Ponadto, z racji braku obróbki termicznej należy dopilnować, aby owoce i warzywa były dobrze umyte oraz prawidłowo przeprowadzać obróbkę wstępną.

Dieta arbuzowa:
Opcja na 1-2 dni. Ma na celu wysmuklenie figury poprzez detoksykację organizmu oraz pozbycie się z niego nadmiaru wody. Efekt ten uzyskuje się przy spożywaniu arbuza na każdy posiłek. Można skomponować go z innymi owocami, np. w formie soków, a także z dodatkiem jogurtu naturalnego. W trakcie diety należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu – najlepiej wodą mineralną. Arbuz posiada właściwości detoksykacyjne, a zastosowanie tej diety wzmocni odporność organizmu  oraz doda nam energii. Poza tym, arbuz  ma niewiele kalorii i zawiera w sobie dużo wody, w związku z czym jest lekki i doskonały na upalne letnie dni.

Dieta grejpfrutowa:
Grejpfrutowi przypisuje się właściwości odchudzające. Rzeczywiście jest on niskokaloryczny i bogaty w witaminę C. Zawiera też duże ilości wody i włókien roślinnych. W diecie grejpfrutowej do każdego ze spożywanych w ciągu dnia posiłków należy dodać połówkę tego owocu lub pół szklanki soku grejpfrutowego bez cukru. W trakcie stosowania tej diety należy wykluczyć z jadłospisu produkty będące źródłem węglowodanów złożonych, a także należy zaprzestać podjadania między posiłkami. Zmniejsza się wartość energetyczna diety i wynosi  ona 1300-1700 kcal na dobę. Do produktów, które w trakcie stosowania tej diety można spożywać należą: prawie wszystkie warzywa (także w postaci soków), mięso w postaci gotowanej, pieczonej, grillowanej, bez dodatku tłuszczu, ryby, jaja, chude mleko oraz czarna kawa i herbata. Należy pamiętać o spożywaniu 3 litrów wody dziennie. Mogą to być też herbatki ziołowe. Na czas stosowania diety należy zaprzestać używania soli. Diety nie należy stosować dłużej niż 2 tygodnie, ponieważ grozi to zaburzeniem gospodarki chemicznej organizmu z powodu braku w diecie tłuszczów oraz witamin w nich rozpuszczalnych: A,D,E,K.

Dieta sokowa:
Jest to kilkudniowe spożywanie owocowych i warzywnych soków i koktajli, które mają stanowić bomby witaminowe dla naszego organizmu, dzięki czemu możemy uzupełnić ewentualne ich niedobory. Poza tym mają też działanie detoksykacyjne, pomagają w pozbyciu się nagromadzonej w organizmie wody oraz odpowiadają za wysmuklenie sylwetki, przyspieszenie metabolizmu oraz rozświetlenie cery. Ze względu na płynną konsystencję, dieta nadaje się do zastosowania latem.

Dieta jaglana:
Posiłki zgodne z tą dietą powinny być komponowane na bazie kaszy jaglanej i spożywane 5 razy dziennie. Może ona być podawana na słodko, np. w towarzystwie owoców oraz na słono: z warzywami. Przewidywany czas stosowania diety wynosi od 3 do 14 dni. W tym czasie należy zrezygnować z innych produktów spożywczych, tj: z mięsa, produktów zbożowych, nabiału i cukru. Nie można również pić kawy i herbaty. Dieta ma charakter oczyszczający organizm. Ma ona pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów, pozbyciu się zmęczenia oraz uczucia ciężkości, które często towarzyszy nam np. po obfitym posiłku. Kaszę jaglaną można spożywać często, ponieważ jest ona niskokaloryczna.

Leave a Reply